Procedure op terrein bij voortbewegen tijdens gladheid
Met de dalende temperaturen zijn er bij de Verkeerscommissie meerdere vragen binnengekomen over de risico’s van voortbewegen op het terrein in het geval van sneeuw of ijzel en daardoor gladde wegen. Hieronder communiceren we wat de procedure zal zijn in het geval van gladheid.
Met de dalende temperaturen zijn er bij de Verkeerscommissie meerdere vragen binnengekomen over de risico’s van voortbewegen op het terrein in het geval van sneeuw of ijzel en daardoor gladde wegen. Hieronder communiceren we wat de procedure zal zijn in het geval van gladheid.
Bij gladheid volgt Shell Moerdijk de aanwijzingen en adviezen van Gladheidbestrijding West-Brabant (GWB). Hiervoor staan in de wintermaanden geconsigneerden paraat. Indien nodig kunnen strooimachines 24/7 worden afgeroepen om ons terrein goed begaanbaar te houden.
Indien de gladheidbestrijding nog niet heeft plaatsgevonden, zal security bepalen of er een fietsverbod van kracht is. Een fietsverbod zal via borden bij poort 1 en poort 2 zichtbaar worden gemaakt; deze nieuwe borden zijn in bestelling.
Indien er fietsverbod geldt, was en blijft de regel dat iedereen moet lopen. Ook met gladde condities blijven we een autoluwe site hanteren omdat we dit als veiligste optie zien.
Het is de bedoeling dat het fietsverbod zo kort mogelijk van kracht is, echter moeten de strooiers wel de kans krijgen om de hoofdroutes begaanbaar te maken. Tijdens een eventueel fietsverbod geldt het volgende:
- Als iedereen moet lopen, betekent dit extra reistijd. Het Gemeentehuis en de controlekamers van MVEO/MSPO zijn ca. 600 m lopen vanaf de poort en MLO ca. 800 m lopen vanaf de poort.
- Het kantoor van Verlading is met ca. 1,3 km beoordeeld als te ver om te lopen; hiervoor zal vervoer worden geregeld met de aanwezige toolcar. Dit zal worden aangestuurd door Operatie Verladingen met inachtneming van de COVID-richtlijnen.
- Communicatie over bovenstaande zal verlopen van security naar de op wacht zijnde PTL’s die dit verder communiceren naar opkomende PTL’s en ploegen.
Strooiplannen met betrekking tot de autoluwe site worden aangepast. Hiervoor worden enkele ‘hoofd looppaden’ (van de poort naar de verschillende controlekamers en kantoren) meegenomen in het strooiplan en zal er gestrooid worden bij de fietsenstallingen van poort 1 en poort 2. De routes waaraan prioriteit zal worden gegeven zijn:
- Van poort 1 naar OCK, MLO CK, MFD CK, MEOD CK, Gemeentehuis
- Van poort 2 naar NCK, MLO CK, MSPO CK, Gemeentehuis
Strooien in de directe omgeving van de gebouwen wordt nog altijd geacht gedaan te worden door de bewoners van het betreffende gebouw.
Verdere vragen of zorgen kun je insturen naar KLU-verkeermoerdijk@shell.com. Uiteraard kun je ook terecht bij je leidinggevende.
De Verkeerscommissie
Nieuwsberichten
- Vlog van Richard Zwinkels, General Manager Shell Moerdijk – mei 2023
- UPDATE: Verwachte verkeershinder A29 – april/mei en zomermaanden
- UPDATE: Expected traffic disruption A29 – April/May and summer months
- Wijziging in BBS 02.03.2060 - Elektrotechnische opleidingseisen en aanwijsbeleid
- Afsluiting (deel) wegen 23, 19 en 8
- Lekkage op SGHP – 26 januari
- Spoorovergang Chemieweg / Zuidelijke Randweg
- Artikel BN DeStem: "Onbruikbaar plastic afval niet meer in de verbrandingsoven, maar gerecycled bij Shell Moerdijk"
- Veiligheid Loont winnaars - week 31 - 40 2022
- Veiligheid Loont winnaars - week 21 - 30 2022